domingo, 28 de septiembre de 2008

27/09/08 Barcelona-Munich-Bangkok


Avui començo el viatge que fa dies que ja imaginava. Em fa una il.lusió enorme ser ja a Bangkok. El meu primer trajecte és BCN-Munch-BKK i, per no fallar amb la meva tradició de tenir "aventures gratuites" en tots i cadascun dels meus viatges, inicio una nova experiència.

Desde que vaig comprar el bitllet (only onw-way), tenia el pressentiment que aquí, a l'aeroport de Munich, començaroa el primer petit incident. I només faltaria! No podia fallar. Al final em faran creure que sí, que sóc una mica bruixa.

Baixo del primer avió i em sorprenc del retard. Quatre hores com a mínim. M'ho agafo amb calma i filosofia. Canvio de terminal i busco on fer el següent check-in. Em diuen que no puc embarcar. COM? PERQUÈ? M'expliquen que l'entrada a BKK requereix un bitllet de sortida de Thailand amb data incorporada. I això que aquest cop, jo NOMÉS tinc el d'entrada i res més. Resulta que ha canviat la normativa i que jo no me n´havia enterat! El país demana data d'entrada i sortida i saber per on ho faig i amb quina companyia. Els intento explicar que no, que jo vaig per independent, que no sé quan sortiré de Tailàndia, que no sé per on ho faré ni si serà en tren, avió, en taxi tuk-tuk o el que sigui. Després de passar-me d'un costat a l'altre (em començo a alegrar del fet que el meu avió vagi amb tant de retard), compro un altre bitllet BKK-Munich pel dia 10 d'octubre. Ja se m'han girat deures! Així que arribi a BKK hauré de fer un mail demanant (per no dir suplicar, pq el preu és caríiiiiissim) la cancel.lació i la devolució dels diners i així continuar fent tot el viatge com decidim quan arribin els altres.

Em pregunto com pot ser possible que tot això encara passi avui dia. Que un país com aquest permeti tot aquest protocol quan viu del i gràcies al turisme. Aquesta setmana, em deien que Espanya és un país solidari i resultarà que tenen raó. Acollim a getn d'arreu amb papers i sense, amb i sense residència i/o feina, els assegurem uns serveis mèdics i, a sobre, subvencionem el carnet de conduir.

Anna Ma

No hay comentarios: